Puppy Power Yoga kids

Waarom kinderyoga?
 
Puppy power Yoga voor Kids is een leuke vorm van yoga ontwikkeld voor kinderen. Het bevat veel houdingen om de flexibiliteit , kracht en coördinatie bij kinderen te verbeteren. De lessen zijn ontworpen om leuk te zijn en kunnen lessen bevatten die bij de leeftijd passen, muziekliedjes en verschillende bewegingen en houdingen van dieren. Dit type yoga is geweldig voor kinderen omdat het op een leuke manier gebruik maakt van de eeuwenoude concepten van houdingen, meditatie, ontspanning, beeldspraak en beweging .

De eerste stap om kinderyoga te leren, is om je kind te kalmeren, zodat hij of zij zich kan concentreren en opletten. Het is belangrijk om kinderen te leren hoe ze hun geest en lichaam kunnen ontspannen door ze ademhalingstechnieken te leren en te mediteren . Dit helpt kinderen zich te concentreren op het huidige moment in plaats van zich zorgen te maken over de toekomst of het omgaan met stressoren. Als je je kinderen eenmaal hebt geleerd om te ontspannen, kunnen ze zorgen en stress loslaten en meer genieten.

6 belangrijkste voordelen van kinderyoga
Het is geen geheim dat kinderen veel beter leren door fysieke activiteit, en de voordelen van kinderyoga zijn bekend. Of je nu op zoek bent naar een leuke, low-impact workout of op zoek bent naar methoden om je kind fysiek fit te krijgen, yoga is een ideale oefeningsoptie. In dit artikel wordt besproken hoe yoga de lichamelijke gezondheid en groei van uw kind kan helpen verbeteren. Hieronder worden de verschillende voordelen van kinderyoga besproken:

1. Verbeterd lichaamsbewustzijn en lichaamshouding

Veel ouders zijn verrast door de hoeveelheid groei in lichaamsbewustzijn en houding die het gevolg kan zijn van yogabeoefening. Kinderen die regelmatig aan yoga-oefeningen deelnemen, hebben de neiging om tijdens de yogaroutine de juiste lichaamshouding te behouden, wat leidt tot een betere houding en balans. Yoga ontwikkelt ook zelfbewustzijn, waardoor studenten hun fysieke toestand tijdens een training nauwkeurig kunnen evalueren. Het toegenomen zelfbewustzijn kan resulteren in een verbeterd zelfbeeld bij zowel kinderen als volwassenen.

2. Betere concentratie

De fysieke voordelen van kinderyoga zijn de ontwikkeling van gericht bewustzijn. Tijdens de strekkende en fysieke bewegingen van yoga kunnen studenten zich scherp bewust worden van hun lichaam, waardoor ze zich efficiënter kunnen concentreren op de activiteit die voorhanden is. Het is bewezen dat deze verbeterde focus iemands concentratie en helderheid verhoogt, wat leidt tot een betere algehele concentratie en helderheid. Regelmatige beoefening bevordert ook een groter lichaamsbewustzijn, waardoor studenten de waarschuwingssignalen van hun lichaam gemakkelijker opmerken en erop reageren. Veel yogadocenten raden aan dat kinderen yoga gaan beoefenen in lessen met oudere studenten, omdat het kinderen leert om goed op hun fysieke toestand en lichamelijke signalen te letten.

3. Betere flexibiliteit

Kinderen kunnen baat hebben bij het beoefenen van yoga omdat het hun lichaamsbewustzijn en houding verbetert. Naast een verbeterd lichaamsbewustzijn, wordt ook de flexibiliteit verbeterd. Studenten die zich voor de les strekken, ervaren minder spierspanning en een beter bewegingsbereik. Deze verbeterde flexibiliteit is vooral gunstig voor die studenten die pijn ervaren door bepaalde sportblessures, zoals een tenniselleboog. Flexibiliteit stelt studenten ook in staat om meer rigoureuze rekoefeningen uit te voeren die gunstig zijn voor het zenuwstelsel, de luchtwegen en het bewegingsapparaat. Een groter bewegingsbereik en een verbeterde houding creëren een gevoel van evenwicht, rust en ontspanning dat essentieel is voor de ontwikkeling van kinderen.

4. Verbeterde lichaamshouding

Bij het beoefenen van yoga is het belangrijk dat kinderen een goede houding aannemen. Er zijn veel voordelen aan een juiste houding, waaronder kinderen het gevoel geven dat ze zich ondersteund voelen terwijl ze de houdingen leren, en hen in staat stellen om de juiste uitlijning te behouden terwijl ze door de verschillende asana's gaan. Er zijn veel yogahoudingen, waaronder de Standing Poses, Backward Facing Poses, Butterfly and Tree Pose en de Warrior Iyengar Postures. Deze yogahoudingen leren kinderen hoe ze in de juiste houding moeten staan ​​en zitten, terwijl ze tijdens de poses een goede houding behouden.

5. Verbeterde flexibiliteit

Studenten ervaren ook meer flexibiliteit nadat ze beginnen met het beoefenen van yoga asana's. De houdingen brengen de student naar diepere niveaus van flexibiliteit. Sommige van deze diepere niveaus omvatten heer van vissen, vissen en boom, naar boven gerichte hond, krab, naar boven gerichte leeuw, halve maan, stamhouding, omgekeerde driehoek, halve maan en stamhouding. Deze houdingen rekken de spieren, pezen en gewrichtsbanden. Hierdoor worden kinderen minder vatbaar voor blessures.

6. Verbeterde mentale functie

Het is ook belangrijk voor kinderen om mentale voordelen te ervaren van hun yogapraktijken. Kinderen die actief deelnemen aan yoga ervaren een gevoel van rust, focus en sereniteit. Ze leren hun stressniveau te verminderen en hun geest tot rust te laten komen. Veel onderzoeken hebben aangetoond dat kinderen die yoga beoefenen een vermindering van het stresshormoon cortisol ervaren. Het is aangetoond dat dit hormoon invloed heeft op de hersenfunctie, waardoor stemmingswisselingen en een verhoogde kans op depressie ontstaan.

Er zijn nog veel meer voordelen van kinderyoga. Kinderen mogen niet worden belet om aan yoga deel te nemen als ze dat niet willen. Yoga is een zeer nuttige activiteit voor kinderen van alle leeftijden en kan een gezonde levensstijl bij hen bevorderen. Als u zich zorgen maakt over de veiligheid van uw kind, kan het een goed idee zijn om met zijn of haar ouders te overleggen voordat u hem of haar toestaat met yoga te beginnen. Met de juiste instructie en supervisie kan yoga echter veel voordelen bieden van kinderyoga die je nooit had verwacht.

vanaf 8 tm 12 jr